Over de BioMarktMeter

De BioMarktMeter brengt de marktontwikkeling van producten met een biologisch keurmerk in beeld, waarbij zowel aanbod door retail als foodservice als vraag door consumenten in beeld wordt gebracht. De BioMarktMeter geeft inzicht in de perceptie, acceptatie en aankoopbesluiten (consumer journey van aandacht, acceptatie naar aankoop) van biologische producten door consumenten. Daarnaast worden er inzichten verkregen in relevante gedragsdeterminanten om acceptatie van biologische producten te verklaren. Daarnaast wordt er inzicht gegeven in de verkoop van biologische producten en de marketingtactieken voor biologische producten, beschikbaar via BioMarktMeter – Markt.

De volgende indicatoren zijn beschikbaar over de consument:
•       Keurmerk
•       Bekendheid en begrip
•       Houding en vaardigheden
•       Prijsperceptie
•       Gedrag en intentie
•       Aankoopmotieven en barrières
•       Omgevingsinvloeden op gedrag
•       Persoonlijke gedragsfactoren

Voor ontwikkelingen op gebied van productie en innovatie, zie Monitor Actieplan Biologisch